3 tips voor succesvolle Product Discovery

๐—›๐—ฒ๐˜ ๐—ถ๐˜€ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฌ๐Ÿณ. ๐—˜๐—ป ๐—ถ๐—ธ ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ต๐—ฒ๐—น๐—ฒ๐—บ๐—ฎ๐—ฎ๐—น ๐—ธ๐—น๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—บ๐—ฒ๐—ฒ.
๐—ฅ๐—ฒ๐—ฐ๐—น๐—ฎ๐—บ๐—ฒ ๐—บ๐—ฎ๐—ธ๐—ฒ๐—ป ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฝ๐—ฟ๐—ผ๐—ฑ๐˜‚๐—ฐ๐˜๐—ฒ๐—ป ๐—ผ๐—ณ ๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ๐—ป๐˜€๐˜๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ท๐—ฒ ๐—ป๐—ถ๐—ฒ๐˜ ๐—ถ๐—ป ๐—ด๐—ฒ๐—น๐—ผ๐—ผ๐—ณ๐˜.

Ik hoor het me nog vragen tijdens een pitch.

"๐™’๐™–๐™–๐™ง๐™ค๐™ข ๐™๐™š๐™—๐™—๐™š๐™ฃ ๐™Ÿ๐™ช๐™ก๐™ก๐™ž๐™š ๐™š๐™š๐™ฃ ๐™ฉ๐™ค๐™ข๐™–๐™ฉ๐™š๐™ฃ๐™จ๐™ค๐™š๐™ฅ ๐™ค๐™ฃ๐™ฉ๐™ฌ๐™ž๐™ ๐™ ๐™š๐™ก๐™™?
๐™€๐™ง ๐™—๐™š๐™จ๐™ฉ๐™–๐™–๐™ฃ ๐™–๐™ก ๐™ข๐™š๐™š๐™ง ๐™™๐™–๐™ฃ ๐™™๐™š๐™ง๐™ฉ๐™ž๐™œ ๐™ฉ๐™ค๐™ข๐™–๐™ฉ๐™š๐™ฃ๐™จ๐™ค๐™š๐™ฅ๐™š๐™ฃ."

Onder de tafel kreeg ik een schop van mijn Algemeen Directeur.
Hij vond dat je in een pitch beter geen vervelende vragen moet stellen.

Ik vond van wel.

Bedenk iets origineels. Een maaltijdsoep, een dieetsoep of voor mijn part een ontbijtsoep, maar in ieder geval niet nรณg een tomatensoep.

Dus begon ik 18 jaar geleden een eigen bureau.
Samen met strateeg Hans Middelhoek.

We begonnen een bureau dat helpt bij Propositie-ontwikkeling.
Een paar jaar later heette dat Design Thinking.
Die aanpak hebben we verbeterd.
En nu noemen we het Product Discovery.

Sinds onze start hielpen we meer dan 150 bedrijven hun onderscheidend vermogen te vergroten. Met merk- en omzetgroei als doel.

Hebben we wat geleerd in die 18 jaar?

๐Ÿš€ Jazeker!

๐——๐—ฟ๐—ถ๐—ฒ ๐˜๐—ถ๐—ฝ๐˜€ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐˜€๐˜‚๐—ฐ๐—ฐ๐—ฒ๐˜€๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—น๐—ฒ ๐—ฃ๐—ฟ๐—ผ๐—ฑ๐˜‚๐—ฐ๐˜ ๐——๐—ถ๐˜€๐—ฐ๐—ผ๐˜ƒ๐—ฒ๐—ฟ๐˜†:

๐Ÿญ. ๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐˜๐—ฟ๐—ฒ๐—ธ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐˜‚๐—ถ๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—บ๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ
Laat je merkbelofte tot leven komen in nieuwe producten en diensten. Wat is de stip aan de horizon voor je merk? Welke proposities gaan je daarbij helpen?

๐Ÿฎ. ๐—ช๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ธ๐—น๐—ฎ๐—ป๐˜๐—ฏ๐—ฒ๐—ต๐—ผ๐—ฒ๐—ณ๐˜๐—ฒ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—บ๐—ผ๐—ฟ๐—ด๐—ฒ๐—ป
Richt je op je future client en keer dan terug naar je dagelijkse business.

๐Ÿฏ. ๐— ๐—ฎ๐˜…๐—ถ๐—บ๐—ฎ๐—น๐—ถ๐˜€๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ ๐—ฐ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐˜ƒ๐—ถ๐˜๐—ฒ๐—ถ๐˜
Een proces alleen genereert geen ideeรซnโ€”de mensen erin doen dat. Zet de allerbeste creatieven die je kunt vinden in je team.

Welke van deze drie is voor jou de grootste uitdaging?

Willem van Harrewijen, Business creatief & Founder, The USP Company  



Lees meer over
Product Discovery

Deel deze pagina