๐๐ฒ๐ ๐ถ๐ ๐ฎ๐ฌ๐ฌ๐ณ. ๐๐ป ๐ถ๐ธ ๐ฏ๐ฒ๐ป ๐ฒ๐ฟ ๐ต๐ฒ๐น๐ฒ๐บ๐ฎ๐ฎ๐น ๐ธ๐น๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐บ๐ฒ๐ฒ.
๐ฅ๐ฒ๐ฐ๐น๐ฎ๐บ๐ฒ ๐บ๐ฎ๐ธ๐ฒ๐ป ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฝ๐ฟ๐ผ๐ฑ๐๐ฐ๐๐ฒ๐ป ๐ผ๐ณ ๐ฑ๐ถ๐ฒ๐ป๐๐๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ฎ๐ฟ ๐ท๐ฒ ๐ป๐ถ๐ฒ๐ ๐ถ๐ป ๐ด๐ฒ๐น๐ผ๐ผ๐ณ๐.
Ik hoor het me nog vragen tijdens een pitch.
"๐๐๐๐ง๐ค๐ข ๐๐๐๐๐๐ฃ ๐๐ช๐ก๐ก๐๐ ๐๐๐ฃ ๐ฉ๐ค๐ข๐๐ฉ๐๐ฃ๐จ๐ค๐๐ฅ ๐ค๐ฃ๐ฉ๐ฌ๐๐ ๐ ๐๐ก๐?
๐๐ง ๐๐๐จ๐ฉ๐๐๐ฃ ๐๐ก ๐ข๐๐๐ง ๐๐๐ฃ ๐๐๐ง๐ฉ๐๐ ๐ฉ๐ค๐ข๐๐ฉ๐๐ฃ๐จ๐ค๐๐ฅ๐๐ฃ."
Onder de tafel kreeg ik een schop van mijn Algemeen Directeur.
Hij vond dat je in een pitch beter geen vervelende vragen moet stellen.
Ik vond van wel.
Bedenk iets origineels. Een maaltijdsoep, een dieetsoep of voor mijn part een ontbijtsoep, maar in ieder geval niet nรณg een tomatensoep.
Dus begon ik 18 jaar geleden een eigen bureau.
Samen met strateeg Hans Middelhoek.
We begonnen een bureau dat helpt bij Propositie-ontwikkeling.
Een paar jaar later heette dat Design Thinking.
Die aanpak hebben we verbeterd.
En nu noemen we het Product Discovery.
Sinds onze start hielpen we meer dan 150 bedrijven hun onderscheidend vermogen te vergroten. Met merk- en omzetgroei als doel.
Hebben we wat geleerd in die 18 jaar?Jazeker!
๐๐ฟ๐ถ๐ฒ ๐๐ถ๐ฝ๐ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐๐๐ฐ๐ฐ๐ฒ๐๐๐ผ๐น๐น๐ฒ ๐ฃ๐ฟ๐ผ๐ฑ๐๐ฐ๐ ๐๐ถ๐๐ฐ๐ผ๐๐ฒ๐ฟ๐:
๐ญ. ๐ฉ๐ฒ๐ฟ๐๐ฟ๐ฒ๐ธ ๐๐ฎ๐ป๐๐ถ๐ ๐ท๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ฟ๐ธ
Laat je merkbelofte tot leven komen in nieuwe producten en diensten. Wat is de stip aan de horizon voor je merk? Welke proposities gaan je daarbij helpen?
๐ฎ. ๐ช๐ฒ๐ฟ๐ธ ๐ฎ๐ฎ๐ป ๐ฑ๐ฒ ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฏ๐ฒ๐ต๐ผ๐ฒ๐ณ๐๐ฒ ๐๐ฎ๐ป ๐บ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฒ๐ป
Richt je op je future client en keer dan terug naar je dagelijkse business.
๐ฏ. ๐ ๐ฎ๐ ๐ถ๐บ๐ฎ๐น๐ถ๐๐ฒ๐ฒ๐ฟ ๐ฐ๐ฟ๐ฒ๐ฎ๐๐ถ๐๐ถ๐๐ฒ๐ถ๐
Een proces alleen genereert geen ideeรซnโde mensen erin doen dat. Zet de allerbeste creatieven die je kunt vinden in je team.
Welke van deze drie is voor jou de grootste uitdaging?
Willem van Harrewijen, Business creatief & Founder, The USP Company