Jarenlang werd Design Thinking geprezen als het ideale proces voor innovatie en vernieuwing. Echter, in een wereld waarin de meeste innovaties nog steeds falen, blijkt dat deze methode bij het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten op cruciale punten tekortschiet.
Waar Design Thinking Tekortschiet
- Het Merk Staat in de Kou
Het Design Thinking proces focust sterk op de gebruiker, wat ontegenzeggelijk belangrijk is, maar vergeet het merk mee te nemen. Alsof je een feestje organiseert en de jarige niet uitnodigt. Dit kan leiden tot oplossingen die weliswaar een behoefte vervullen, maar niet passen bij het merk. Waardoor het nieuwe product minder succesvol zal zijn en niet bijdraagt aan de merkpositionering. - Verliefd op de klant van Vandaag
Het is niet genoeg om alleen te kijken naar de behoeften van je huidige klant. Design Thinking dwingt mensen te werken aan horizon 1, de huidige markt en zet niet aan om horizon 2 en 3 te verkennen. Hierdoor missen organisaties en bedrijven kansen om zich voor te bereiden op toekomstige marktontwikkelingen. Je nieuwe propositie moet ook volgend jaar nog relevant zijn. - Creativiteit op dieet
In het strakke schema van Design Thinking zijn ‘snelle brainstormsessies’ het middel om tot nieuwe ideeën te komen. Creativiteit is essentieel voor innovatie, maar het Design Thinking proces maakt bar weinig tijd en ruimte voor creativiteit. Deze haastige aanpak zorgt ervoor dat je creatieve denkkracht mist, waardoor je blijft steken bij oppervlakkige ideeën, in plaats van echt grensverleggende innovaties te ontwikkelen.
If you want creative workers, give them enough time to play – John Cleese
Maak kennis met Product Discovery
Product Discovery overstijgt Design Thinking en zorgt voor groter commercieel succes. Product Discovery zet je merk in de schijnwerpers, kijkt naar toekomstige trends en geeft creativiteit de tijd.
- Waardecreatie
We starten vanuit het hart van jouw merk en creëren producten die niet alleen verkopen, maar ook je merk laten schitteren. Pas dan spreek je echt over waardecreatie. - Toekomstgerichte Klantinzichten
We kijken verder dan de klantbehoeften van vandaag en richten ons op de toekomstige trends en behoeften, waardoor we een langetermijnvisie voor jouw producten ontwikkelen. Wie is je future client? En wat is zijn of haar behoefte? - Creativiteit zonder Grenzen
Ons proces geeft creativiteit de ruimte die het verdient. Onze business creatieven gebruiken die tijd en ruimte om tot relevante innovatieve ideeën te komen. We gaan voorbij wat AI kan ophoesten. Voorbij het grijze gemiddelde.
De USP van The USP Company
Ons unieke Product Discovery proces is ontworpen om je in 8 tot 12 weken van idee naar uitvoering te brengen, met ruimte voor aanpassingen en uitgebreide validatie. Deze aanpak maakt niet alleen je merk sterker, maar is ook toekomstgericht en zet creativiteit vol in.
- Explore: Onderzoek van merk-DNA, toekomstige klantbehoeften en businesskansen.
- Discover: Ontwikkelen van productideeën die groei brengen en je merkpositionering versterken.
- Design: Uitwerken van deze ideeën tot testbare prototypes.
- Test: Valideren van deze prototypes in de markt.
Stap over van Design Thinking naar Product Discovery
Zeg Design Thinking vaarwel en waag de sprong naar Product Discovery! Ons team van topcreatieven werkt nauw met jou en je team samen om ideeën te genereren die niet alleen relevant zijn, maar ook uitgewerkt kunnen worden tot testbare prototypes en uiteindelijk succesvolle producten die – in tegenstelling tot 90% van alle innovaties – elk jaar weer hun verjaardag vieren.
Geïnteresseerd hoe Product Discovery voor jou kan werken?
Stuur een mail naar: Willem van Harrewijen voor een kennismaking.