De opdracht
Stimulansz helpt professionals bij gemeenten met het verbeteren van hun publieke dienstverlening. Ze heeft behoefte aan een heldere merkpositionering en een aansprekende merkidentiteit, zodat weer een duidelijk merkbeeld in de markt ontstaat. Breng het portfolio in lijn met de merkpositionering.
Hoe hebben we geholpen?
Aan de hand van ons USP canvas gingen we op zoek naar een onderscheidende en relevante merkpositionering. Tijdens interne interviews bij Stimulansz ontdekten we de creatieve inborst van de mensen en de organisatie en in gesprekken met ambtenaren bij gemeenten begrepen we dat juist creativiteit hard nodig is om tot oplossingen voor inwoners te komen. Dat er vaak meer mogelijk is dan in eerste instantie gedacht wordt. Bijvoorbeeld door eens anders naar een zaak te kijken. Je creativiteit gebruiken bleek tijdens een Ronde Tafelgesprek voor jonge ambtenaren ook het onderdeel van het vak te zijn dat de meeste energie los maakt. Door creatief te zijn kun je het verschil maken, vertelden ze ons.
Bewijs daarvan vond men de door Stimulansz ontwikkelde ‘Omgekeerde Toets’. Een unieke en nieuwe methodiek om maatwerk integraal in je gemeente te implementeren. Met positieve gevolgen voor de inwoners. Het laat zien dat creativiteit leidt tot effectiviteit.
In een door ons georganiseerde Creatieve workshop met het team, verkenden we verschillende strategische richtingen en onderzochten we samen de consequenties ervan voor de producten en het portfolio.
Het idee
Met de merkbelofte ‘Anders kijken is meer bereiken.’ verwoorden we de nieuwe merkpositionering. Het is tevens de nieuwe pay-off van Stimulansz. Om het creatieve karakter van Stimulansz te benadrukken en haar producten meer toe te eigenen, voegen we bij de door haar ontwikkelde producten telkens de regel ‘een idee van Stimulansz’ toe. Ook gebruiken we in sommige gevallen gebruiken we de ‘sz’, kenmerkend voor de merknaam Stimulansz, bij productnamen voor dezelfde reden. Het nieuwe platform ‘Curieusz’ is daar een mooi voorbeeld van.
Het resultaat
Een herpositionering, merkdocument, pay-off en een herinrichting van het portfolio.
De website en de visuele identiteit zijn ontwikkeld door Everybody Likes Penguins.
Gebruikte proces stappen
Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl
Onze Merkstratego workshop geeft input voor het verbeteren van je portfoliostrategie.
Gedaan met oa: KPN, Europcar, Obvion, SNS, Zilveren Kruis en NS
Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol
“De creativiteit en vakkundigheid van The USP Company heeft geleid tot een merkstrategie en pay-off waar iedereen heel blij mee is!
Cassandra Bosters, senior communicatieadviseur Stimulansz
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company
Interesse?
Wij nemen contact met je op
We nemen binnen één werkdag contact met je op.