Zilveren Kruis

De Aanvullende Verzekering van de toekomst

De opdracht

Ontwikkel met ons team de Aanvullende Verzekering (AV) van de toekomst. Het huidige aanbod van de aanvullende verzekeringen, met veel planbare zorg als orthodontie en brillen, is op de lange termijn financieel niet houdbaar. Mensen die baat hebben bij een AV kunnen deze soms niet meer betalen. Hoe gaan we met deze dynamiek om?

Hoe hebben we geholpen?

We combineerden onze Product Discovery-methode D3 met Scenario Planning X1. Zo wisten we de belangrijkste maatschappelijke trends en hun invloed op de Aanvullende Verzekering in kaart te brengen. Door in gesprek te gaan en te filosoferen met zowel stakeholders als consumenten, verkregen we waardevolle inzichten. Deze inzichten benutten we in creatieve workshops samen met Zilveren Kruis. Tijdens de Ideation-fase ontwikkelden we eerst een toekomstvisie op de Aanvullende Verzekering, waarna onze Business Creatieven op basis van deze visie toekomstgerichte proposities voor de AV uitwerkten. Een doorkijkje naar de toekomst dus. A plausible future, noemen scenarioplanners dat. We legden deze doorkijkjes voor in feedbacksessies met consumenten om vervolgens de nieuwe visie en proposities verder aan te scherpen.

Het idee

Daar kunnen en mogen we niet over vertellen. Vertrouwelijk dus.

Het resultaat

Inzicht en inspiratie voor de vormgeving van de toekomstige aanvullende verzekering van Zilveren Kruis vastggelegd in Design Principes. De eerste ideeën vanuit de visie op de toekomst van de AV worden nu met ‘backwards engineering’  geïmplementeerd. 

Gebruikte proces stappen

Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.

Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar je kunt je er wel op voorbereiden.
Gedaan voor oa: PON, Nestlé Purina, Zilveren Kruis, Wildlands, Aegon, ViaBovag.nl

Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl

Onze Merkstratego workshop geeft input voor het verbeteren van je portfoliostrategie.
Gedaan met oa: KPN, Europcar, Obvion, SNS, Zilveren Kruis en NS

De Journey helpt bij het verbeteren van marketingstrategie, productontwikkeling, en klantenservice.
Gedaan voor oa: Scildon, Bovemij, Eneco

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol 

We kijken naar de merknaam, het logo, de huisstijl, de vorm- en beeldtaal en de tone of voice van je merk.
Gedaan voor oa: Hauster, KNLTB & Padel, Toekomstklaarwonen

Stelt je in staat om patronen, trends en kansen uit data te halen die anders onopgemerkt zouden blijven.
Gedaan voor oa: FNV, PON, Nestlé Purina

Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars 

Werk: confidential, dus mogen we niet tonen

“Ik werk met veel plezier samen. Zij dwingen ons om echt breed te kijken naar ontwikkelingen in de markt en betrekken de organisatie er goed bij."

Roel van der Heijden, Marketing directeur Zilveren Kruis

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.