viaBOVAG

De helpende hand van rijdend Nederland

De opdracht

B2B merk BOVAG introduceert het consumentenmerk viaBOVAG.nl. Een concurrent van o.a. Autotrader, Autotrack en Marktplaats. viaBOVAG.nl heeft de ambitie om in de toekomst van een autosite naar een mobiliteitsplatform te bewegen, met een breder aanbod. Ze vroeg The USP Company voor strategie en bewijsvoering

Hoe hebben we geholpen?

We volgden ons Product Discovery proces en haalden in Consumer insight sessies 3 belangrijke inzichten op. Bij vervoersmiddelen zijn de kosten en het milieu de belangrijkste aspecten voor de consument. ‘Persoonlijk’ blijkt de belangrijkste waarde te zijn, naast ‘Betrouwbaarheid’. Men wil een persoonlijk aanbod en persoonlijk advies. Tot slot ontdekten we grote onzekerheid bij de consument rondom elektrisch rijden, dat geldt zowel voor auto’s als fietsen. In de markt is er nog geen expert op dit vlak.

Naast de merkpositionering ontwierpen we de nieuwe website en ontwikkelden we bewijsvoering voor de positionering. Waarbij we consumenten eerder in de journey wilden verleiden. Als uitgangspunt voor CX namen we de zeven verleidingsprincipes van Cialdini, in combinatie met de nieuwe merkwaarden (persoonlijk, betrouwbaar, plezier).

Het idee

‘De helpende hand van rijdend Nederland’. Een pay off die naadloos aansluit op onze merkpositionering voor een platform waarop allerlei mobiliteit gerelateerde producten en diensten kunnen worden aangeboden in de toekomst. We claimen de expert op het gebied van elektrisch rijden te zijn. En ontwikkelden de feature: ‘Weet Wat Je Rijdt’. Deze app biedt inzicht in hoe goedkoop of duur je auto in onderhoud is en of hij duurzaam is. Met de ‘AutoSwapper’, een soort Tinder voor auto’s, beantwoordt viaBOVAG vragen als: wat kan ik voor hetzelfde bedrag rijden, of: hoe krijg ik lagere maandkosten?

Wat is het resultaat?

Een herpositionering en strategische roadmap voor viaBOVAG. Ontwerp huisstijl en een conversieboost op de website door UX/UI optimalisatie. 

Gebruikte proces stappen

Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.

Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl

Onze Merkstratego workshop geeft input voor het verbeteren van je portfoliostrategie.
Gedaan met oa: KPN, Europcar, Obvion, SNS, Zilveren Kruis en NS

De Journey helpt bij het verbeteren van marketingstrategie, productontwikkeling, en klantenservice.
Gedaan voor oa: Scildon, Bovemij, Eneco

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol 

We kijken naar de merknaam, het logo, de huisstijl, de vorm- en beeldtaal en de tone of voice van je merk.
Gedaan voor oa: Hauster, KNLTB & Padel, Toekomstklaarwonen

Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars 

"Ze verbinden zakelijk inzicht met creatieve oplossingen. Voordat ze actie ondernemen, proberen ze de essentie van de business uitdaging te begrijpen. Om vanuit daar unieke doeltreffende oplossingen te ontwikkelen die echt impact maken.”

Robert Molenkamp, Directeur viaBovag

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.