De opdracht
De maatschappij verandert, dat roept vragen op en stelt nieuwe eisen aan dierentuinen. Breng de toekomst van de dierentuin in beeld en verken kansen en bedreigingen voor Wildlands. Formuleer een visie op de rol van Wildlands en ontwerp strategische uitgangspunten voor beleid. Breng deze vervolgens tot leven met een aantal concrete voorbeelden en ideeën.
Hoe hebben we geholpen?
We volgden ons Product Discovery proces en startten met Desk research. We maakten ons de wereld van dierentuinen en de dynamiek eigen. Lazen onderzoeksrapporten en opiniestukken, ontdekten het sentiment in de maatschappij. We spraken met specialisten uit de entertainment wereld en uit de politiek. Welke trends en ontwikkelingen zien zij, hoe kijken zij aan tegen de toekomst van dierentuinen? In drie workshops met het MT (Trends & Ontwikkelingen, Plant & Dier, Consequenties) discussieerden we vervolgens over de toekomstige rol van dierentuinen en van die van Wildlands. En we brachten samen consequenties in kaart. Wat kunnen de pijlers zijn voor het beleidsplan voor de komende 3 jaar? We ontwikkelden ideeën die de strategische richting illustreren. Maakten zo de geambieerde toekomst tastbaar en brachten deze tot leven. We presenteerden middels een ‘podcast uit 2035’ de toekomstvisie aan de RvC.
Het idee
Wij geloven dat er geen betere plek is dan Wildlands om mensen te betrekken bij de natuur en hen te motiveren zorgvuldiger met de wereld om te gaan. Dat doen we door bezoekers een onvergetelijk avontuur te laten beleven tussen de dieren. Wildlands wil erkend worden voor de essentiële rol die ze op deze manier speelt en wil een van de meest inspirerende merken van Nederland worden
Het resultaat
Het opstellen van Strategische pijlers voor 2022 – 2033. Vertaald naar een voorstelbare toekomst, bestaande uit 25 concrete actiepunten. En naar een inspirerend Merkmanifest.
Gebruikte proces stappen
Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.
Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar je kunt je er wel op voorbereiden.
Gedaan voor oa: PON, Nestlé Purina, Zilveren Kruis, Wildlands, Aegon, ViaBovag.nl
Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl
Werken met The USP Company is een verademing. Een bureau dat niet alleen strategisch meedenkt met onze business maar ook creatieve proposities oplevert die direct implementeerbaar zijn.
Erik van Engelen – Directeur Wildlands
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company
Interesse?
Wij nemen contact met je op
We nemen binnen één werkdag contact met je op.