KPN

Een nieuwe norm voor vast en mobiel

De opdracht

KPN wil relevant blijven in een snel veranderende digitale wereld. KPN scherpte daarom haar positionering aan. En ze vroegen The USP Company om na te denken over nieuwe proposities, een overkoepelend thema voor vast en mobiel en een nieuwe benadering van klanten.

Hoe hebben we geholpen?

Samen met het team van KPN ontwikkelden we in onze MerkStratego workshop een visie op het hele portfolio. We brachten toekomstscenario’s tot leven en verdiepten ons in de klant van morgen. We volgden onze Product Discovery D3 aanpak en haalden insights bij consumenten op. In Ideation verwerkten we de inzichten en namen het merk als uitgangspunt voor de ideeën. Tijdens verschillende creatieve workshops zetten we de linker- en rechterhersenhelft van de teams aan het werk. Samen met KPN kozen we de beste ideeën en ontwikkelden prototypes. Deze testten we in 1 op 1 feedback sessies met consumenten. Daarna scherpten we de winnende propositie en journeys aan.

Het idee

We ontwikkelden een visie op de klantbediening van de toekomst. Minder functioneel en productgericht. Een grote verandering voor de telecommarkt én voor de consument, waarin KPN geleidelijk stappen zet. Tegelijk werkten we aan de korte termijn. Samen met de KPN teams vast en mobiel ontwikkelden we nieuwe proposities: SuperFiber en De Unlimited Series. We hielpen ook bij het vinden van een overkoepelend thema voor de nieuw te ontwikkelen campagne.

Het resultaat

De nieuwe proposities voor vast en mobiel zijn inmiddels geïntroduceerd. KPN versterkte haar autoriteit in glasvezel met de introductie van SuperFiber 1 en SuperFiber 4. Ook het realiseren van de commerciële doelstellingen ging razendsnel. En in de mobiele markt werd de introductie van De Unlimited Series, met SuperUnlimited als hero, zelfs de meest succesvolle introductie van KPN sinds jaren.

Gebruikte proces stappen

Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.

Onze Merkstratego workshop geeft input voor het verbeteren van je portfoliostrategie.
Gedaan met oa: KPN, Europcar, Obvion, SNS, Zilveren Kruis en NS

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol 

Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, KPN, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars 

“Product Discovery is een mooi proces, waarin strategie en creatie samen opgaan. We hebben de kern weten te raken. De resultaten overtreffen alle verwachtingen.”

Josca Lansink, Marketing manager KPN

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.