KNLTB

Expect the unexpected

De opdracht

Padel is sinds kort onderdeel van de Nederlandse tennisbond KNLTB. De sport is populair en groeit hard. Een goed moment om padel scherp te positioneren om de groei verder te versnellen. Padel moet een eigen verhaal en een eigen beeldconcept krijgen. Maar wel passend binnen de KNLTB-familie. Zodat beide elkaar versterken.

Hoe hebben we geholpen?

We volgden ons Product Discovery proces en doken in de wereld van padel. Bestudeerden marktonderzoek en keken naar cases uit het buitenland. We stapten natuurlijk ook zelf de padelbaan op. Op kantoor bij de KNLTB in Amstelveen hadden we 1op1 interviews met drie belangrijke stakeholders, waaronder directeur Erik Poel. In Ideation ontwikkelden we verschillende positioneringsrichtingen, die we in een workshop met elkaar verkenden. We maakten keuzes en scherpten de winnende richting aan. Deze werkten we uit naar een Merkdocument, een Manifest, een tagline en een beeldconcept.

.

Het idee

Padel is dynamisch, snel, intensief. Je speelt via de wanden. Via het hekwerk. In en buiten de kooi. En dat maakt padel vooral heel verrassend. We nemen precies dat typische padel element als uitgangspunt voor de positionering. Verrassing lokt nieuwsgierigheid uit. Dat is wat we nodig hebben om mensen te verleiden padel eens te proberen. We introduceren de tagline Expect the unexpected. En nemen als design principe voor het padel logo, woordlogo, huisstijl en beeldconcept, de typische padelkooi met haar unieke wanden als uitgangspunt. 

  

Het resultaat

Padel is op een aantrekkelijke manier in de markt gezet. Er is een eigen wereld gecreëerd, maar wel binnen die van de KNLTB. Zo profiteert de KNLTB van het frisse, hippe imago van padel en profiteert padel op haar beurt van de autoriteit en volwassenheid van de 125-jarige tennisbond.

Gebruikte proces stappen

Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB PadelHausterStimulansz, FNV, SqulaviaBovag.nl

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol 

Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, KPN, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars 

“Nadat we de onontgonnen wereld van padel betraden, hebben we met The USP Company een verrassende (unexpected) koers bepaald, die nu de pijler vormt van ons succesvolle padelverhaal met de KNLTB.”

Pascal Kamp, Marketing directeur KNLTB

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.