De opdracht
Hoe optimaliseren we de online journey voor onze klanten door duidelijk te maken dat een groot deel van ons assortiment over uitgebreide bezorgopties beschikt? Hoe scheiden we in communicatie producten die binnen een dag worden geleverd van de producten die er via derdenpartijen langer over doen?
Hoe hebben we geholpen?
We combineerden onze Product Discovery methode D3 met Naamgeving X5. We interviewden belangrijke stakeholders. In Ideation werkten we aan verschillende oplossingen, die in een creatieve sessie met bol.com verder werden verrijkt. Deze richtingen hebben we vervolgens met UX/UI gevisualiseerd en in Feedback sessies getoetst bij consumenten in Nederland en België. De conclusies gebruikten we om de beste scenario’s verder aan te scherpen. Ook testten we de relevantie en aandachtswaarde van de verschillende services.
Het idee
Bol. Select: een nieuw label waaraan je de artikelen met extra en unieke bezorgopties gemakkelijk kunt herkennen. Een service die je €11,99 per jaar kost, maar die je snel hebt terug verdiend. We verkenden features als: geen bezorgkosten, unieke bezorgmomenten, gratis ophalen en extra Select Deals voor gebruikers.
Het resultaat
Een service die door de goede features voor behoud van klanten zorgt. Het Select label draagt bij aan de introductie van de nieuwe bezorgopties en zorgt voor een verbeterde customer journey en conversie op de site. Het label Select trekt derdepartijen over de streep om de hardlopende produkten tegen betaling bij Bol in het magazijn te leggen zodat deze onder het Select label verkocht kunnen worden.
Gebruikte proces stappen
Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.
Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol
Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars
The USP Company heeft ons aan de hand van consumer insights meer inzicht gegeven rondom bezorgopties en online oriëntatie. Het ontwikkelde Select label maakt artikelen met extra bezorgopties gemakkelijk te herkennen. Bovendien formuleerde The USP Company met “Waar, wanneer, hoe. Jij bepaalt” een scherpe belofte.
Susan Stas, Senior Proposition Development Manager
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company
Interesse?
Wij nemen contact met je op
We nemen binnen één werkdag contact met je op.