Case: NS Flex

Het abonnement dat met je meebeweegt

De opdracht

De NS komt met een nieuw abonnement, waarbij je als reiziger de mogelijkheid krijgt om achteraf te betalen. Ontwikkel hier een aantrekkelijke propositie voor.

Hoe hebben we geholpen?

We volgden ons Product Discovery proces en ontdekten tijdens Consumer Insight Sessies dat reizigers vooral de flexibiliteit waarderen, die het nieuwe abonnement van de NS biedt. Naast het gemak van achteraf betalen, noemden ze de vrijheid van het maandelijks kunnen wijzigen als grootste voordeel. Je zit niet vast, maar hebt een abonnement dat zich aan jou aanpast. Dit inzicht namen we als uitgangspunt voor propositieontwikkeling.

Het idee

We ontwikkelden NS Flex. Het abonnement dat met je meebeweegt.

Het resultaat

Inmiddels reizen miljoenen Nederlanders met NS Flex. NS Flex heeft ook een positief effect op het imago en het gebruik van het OV.

Gebruikte proces stappen

Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol 

Wat ik goed vind is dat ze strategie ook doorvertalen en blijven challengen op de praktische doorvertaling inclusief bijbehorende klantinzichten. Zo hebben we samen de propositie NS Flex op scherp gezet.

Frank Ardesh, Head of strategy & innovation NS

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.