De opdracht
Voor verschillende foodbedrijven hebben we ons Product Discovery proces ingezet. Op zoek naar nieuwe aantrekkelijke foodconcepten, die groei brengen en het merk sterker maken. We hebben gewerkt op veel verschillende vraagstukken, zoals; Hoe kunnen we mensen gezonder laten snacken? Welke producten wil onze 'future client'? Past onze positionering nog bij de huidige tijd? Kan je van een paprika een merk maken? De vragen kwamen van bedrijven als Stegeman, Hak, Friesland Campina, Verkade, Danone, Nestlé, Smilde Foods en Royal ZON fruit & vegetables.
Hoe hebben we geholpen?
In de Explore fase brengen we de belangrijkste trends in beeld en ontdekken we hoe we daarop kunnen inspelen. Domeinen die we verkennen zijn o.a. demografische ontwikkelingen, klimaatverandering, sociaal-culturele trends, ontwikkelingen op het gebied van technologie en trends op het gebied van smaak. We betrekken consumenten bij kwalitatief onderzoek, nemen opdrachtgevers mee op ‘foodsafari’ langs verschillende retailconcepten, om inzichten op te halen. In de Discover fase gaan we in creatieve workshops met elkaar aan de slag, we bedenken ideeën. The USP Company convergeert vervolgens en zet de beste ideeën om in concept statements. In de laatste ‘Test’ fase nemen we met de consument de proef op de som, waarna we de feedback verwerken in concrete prototypes.
Het idee
We vinden oplossingen op verschillende vlakken; smaak, verpakking, naamgeving, storytelling, slimme product-markt combinaties etc. Altijd vanuit de eindklant gedacht, altijd out-of-the box gestart en altijd praktisch weer teruggebracht tot haalbare ideeën.
Het resultaat
Nieuwe aantrekkelijke en onderscheidende foodconcepten, die groei brengen.
Gebruikte proces stappen
Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.
Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar je kunt je er wel op voorbereiden. We brengen plausible futures tot leven.
Gedaan voor oa: PON, Nestlé Purina, Zilveren Kruis, Wildlands, Aegon, ViaBovag.nl
Vanuit een heldere visie op de markt ontwikkelen we een onderscheidende positionering.
Gedaan voor oa: Stegeman, KNLTB Padel, Hauster, FNV, Squla, viaBovag.nl
Met de workshop Merkstratego creëren we helderheid over de rol van proposities in je portfolio.
Gedaan met oa: KPN, Europcar, Hero, SNS, Zilveren Kruis en NS
We ontwikkelen namen die betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk zijn.
Gedaan voor oa: Appelsientje, Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol
We geven je merk een gezicht. Herkenbaar en onderscheidend. Passend bij de merkwaarden.
Gedaan voor oa: Stegeman, Hauster, KNLTB & Padel
“Ik werk met veel plezier samen met The USP Company. Het zijn originele creatieve geesten die out-of-the box denken, maar die tegelijkertijd ook realiteitszin hebben met een goed gevoel voor de business.”
Eric Prinsen, a.i. manager Marketing & Innovatie Royal ZON fruit & vegetables
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company
Interesse?
Wij nemen contact met je op
We nemen binnen één werkdag contact met je op.