Hauster

Jouw grote klusvriend

De opdracht

We werden gevraagd om een nieuwe online bouwmarkt in de markt te zetten. From scratch. Van merkpositionering, propositie-ontwikkeling, naamgeving, webdesign, tone of voice tot style guide. Van belofte tot bewijs dus, en dat alles in zeer korte tijd.

Hoe hebben we geholpen?

We volgden ons Product Discovery aanpak D2 en leerden dat er nog veel behoefte is bij zowel de beginnende als gevorderde klusser voor hulp bij de wat grotere doe het zelf klus. Denk aan het plaatsen van een dakkapel, het isoleren van een zolderkamer, of een nieuwe dakbedekking aanbrengen op de garage. En dat mensen voor die grotere klussen geen totaaloplossingen aantreffen bij de huidige bouwmarkten. Een online speler zou dit juist heel goed kunnen bieden, volgens de respondenten. Dit inzicht werd de basis van het Hauster merk. Dat we ontwikkelden van positionering tot naam, van logo tot huisstijl en van webdesign tot proposities.

Het idee

Hauster is er voor beginnende en gevorderde klusser die een wat grotere klus willen klaren. Maar daar onzeker over zijn. Kan ik het wel? Moet ik het toch niet uitbesteden, terwijl zelf doen zoveel leuker, goedkoper en veel meer voldoening geeft. We positioneren Hauster daarom als ‘Jouw grote klusvriend’. Hauster heeft voor de grotere klus kant-en-klare Kluspakketten voor je klaarliggen. Een dakkapel wordt dus geleverd met de juiste set schroeven. En met alle mogelijke instructies, zodat je de plank niet mis kan slaan. Samen klaren we de klus!

Wat is het resultaat?

Hauster gaat goed. Een groeiend deel van de omzet (dubbelcijferige percentages) komt van terugkerende klanten. Onlangs werd Hauster genomineerd voor zowel een publieksprijs als een juryprijs bij de Shopping Awards, de belangrijkste onderscheidingen op het gebied van e-commerce in Nederland.

Gebruikte proces stappen

Met aanpak D2 ontwikkelen we samen met jouw team drie nieuwe product ideeën. 
En we werken het sterkste idee uit tot prototype. In te zetten voor verdere validatie of implementatie. 

Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl

Onze Merkstratego workshop geeft input voor het verbeteren van je portfoliostrategie.
Gedaan met oa: KPN, Europcar, Hauster, Obvion, SNS, Zilveren Kruis en NS

De Journey helpt bij het verbeteren van marketingstrategie, productontwikkeling, en klantenservice.
Gedaan voor oa: Scildon, Bovemij, Eneco, Hauster

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, Hauster, KPN, NS, Bol 

We kijken naar de merknaam, het logo, de huisstijl, de vorm- en beeldtaal en de tone of voice van je merk.
Gedaan voor oa: Hauster, KNLTB & Padel, Toekomstklaarwonen

Stelt je in staat om patronen, trends en kansen uit data te halen die anders onopgemerkt zouden blijven.
Gedaan voor oa: FNV, PON, Nestlé Purina

Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars 

“Met Product Discovery kwam ik op plaatsen die ik zelf nooit had kunnen bedenken.”

Olger Kistemaker, CEO Hauster

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.