Chrysal

Let it grow!

De opdracht

Chrysal uit Naarden is wereldwijd marktleider op het gebied van bloemenvoeding. Om haar business-to-business positie te verstevigen en haar toegevoegde waarde als A-merk verder te bewijzen had ze behoefte aan een herpositionering van haar merk. En aan bewijsvoering daarvan in de vorm van proposities. Een typische klus voor The USP Company.

Hoe hebben we geholpen?

Het idee

We volgden ons Product Discovery proces en startten met het herpositioneren van het merk Chrysal. We maakten ons snel de branche eigen middels Desk research en interne interviews met stakeholders. In Ideation ontwikkelden we verschillende positioneringsrichtingen, die we in een workshop met elkaar verkenden. We maakten keuzes en scherpten de winnende richting aan. Deze werkten we uit naar een nieuw Merkdocument en een Manifest.

We pakten met een kernteam door met productontwikkeling, die de nieuwe merkpositionering nu en in de toekomst waar moet gaan maken. Centraal in dit proces stonden interviews en workshops. We vlogen mensen uit o.a. Amerika en Engeland in naar onze workshops en organiseerden ook online feedbacksessies met telers uit Colombia, Kenya en Ecuador. We brachten de belangrijkste agriculture trends in kaart en haalden inzichten op. We definieerden innovatiedomeinen op verschillende horizons. Denk op Horizon 1 aan een nieuwe app voor Growers en Bouquetmakers, op Horizon 2 aan innovaties op het terrein van watermanagement en op Horizon 3 een verkenning of Nano-technologie, die het verval van bloemen kan vertragen en het hele proces duurzamer kan maken. 

Het resultaat

De nieuwe duurzame strategie van Chrysal is buitengewoon goed ontvangen in een markt die in de volle breedte struggelt met duurzaamheidsdoelstellingen, van grower, bouquetmaker, florist tot retailer. De digitale strategie om klanten van Chrysal nog beter te ondersteunen wordt verder uitgewerkt en de kansen die Nano-tech brengt worden verder onderzocht.

Samen met Chrysal concludeerden we dat haar missie om het leven van een snijbloem zo lang mogelijk te rekken, niet kan zonder oog te hebben voor het leven op aarde. De ambitie om een koploper te worden op het gebied van duurzaamheid was geboren. Het is het uitgangspunt van de nieuwe positionering geworden. Chrysal wil vooroplopen op het gebied van duurzaamheid en stakeholders inspireren. Op weg naar zero impact op de planet. 

Gebruikte proces stappen

Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.

Vanuit een heldere visie op de markt ontwikkelen we een onderscheidende positionering. 
Gedaan voor oa: KNLTB PadelHauster, FNV, SqulaviaBovag.nl

Een goede naam is betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk.
Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol 

Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning.
Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, KPN, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars 

“Product Discovery is een mooi proces, waarin strategie en creatie samen opgaan. We hebben de kern weten te raken. De resultaten overtreffen alle verwachtingen.”

Josca Lansink, Marketing manager KPN

Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!

Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company

Interesse? 

Wij nemen contact met je op

We nemen binnen één werkdag contact met je op.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.