De opdracht
Acht jaar geleden introduceerde Squla een nieuwe categorie, die van online leren. Maar inmiddels zijn er vele concurrenten op de markt. Hoe kan Squla zich blijven onderscheiden en weer groei pakken?
Hoe hebben we geholpen?
We volgden ons Product Discovery proces, doken in de wereld van online leren en haalden inzichten op tijdens 1op1 interviews met medewerkers van Squla. Daar ontdekten we dat we de basisgedachte van Squla, dat leuk leren ook beter leren is, beter voor het voetlicht konden brengen. En vermoedden dat daar een sleutel tot groter succes lag. Tijdens consumer insight sessies met ouders en kinderen merkten we dat onze hypothese klopte. Dit gedachtegoed legden we vast in een nieuw merkdocument en werd het uitgangspunt voor propositie-ontwikkeling.
Het idee
Squla moet ‘leuk’ zelf eigenlijk nog serieuzer nemen. Want: leuk leren werkt!
Het resultaat
Een nieuw merkdocument en de introductie van nieuwe proposities. Zoals 21ste eeuw vakken en het ‘Leuk-Leren-Lab’, waar constant nieuwe ideeën worden ontwikkeld. Squla trok ermee de aandacht van nieuwe doelgroepen, die voorheen dachten Squla niet nodig te hebben en realiseerde een stijging van 40% in verkoop.
Gebruikte proces stappen
Met aanpak D3 ontwikkelen we samen drie nieuwe product ideeën. We ontwikkelen stimuli en testen alledrie de proposities bij je doelgroep en we werken er één (de winnaar) uit tot prototype en leveren deze op met de requirements voor implementatie.
Mensen voelen zich steeds vaker aangetrokken tot organisaties met een inspirerend bestaansdoel.
Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl
“Het enthousiasme van The USP Company heeft ons geholpen om met hernieuwde energie en duidelijke focus de toekomst tegemoet te treden. Het was een succesvol en leerzaam proces!”
Tijntje Louwers, CCO Squla
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company
Interesse?
Wij nemen contact met je op
We nemen binnen één werkdag contact met je op.