Aanpak D2 bestaat uit drie stappen:
Explore, Discover & Design.
Product Discovery D2 is een effectieve aanpak dat gericht is op het ontwikkelen van innovatieve producten of diensten vanuit relevante klantinzichten dankzij kwalitatief klantonderzoek. De focus ligt op waardecreatie. Op zoek naar commercieel succes vertrekken we altijd vanuit de kracht van je merk. Door samen producten te ontwikkelen die jouw merkbelofte waarmaken, boosten we de geloofwaardigheid en de waarde van je merk. Dit leidt tot groter commercieel succes en helpt de merkpositionering.
Wat zijn de deliverables?
Met aanpak D2 ontwikkelen we samen met jouw team drie nieuwe product ideeën die we uitgewerkt in krachtige visuals presenteren. In te zetten voor verdere validatie of implementatie.
Stap 1
Explore
We trappen af met een lift-off sessie – dat is ons startpunt. Bespreken de scope van de opdracht. Zetten we onze koers uit. Het is energiek, inspirerend en we zorgen ervoor dat iedereen van het kernteam aan boord is voor de reis die voor ons ligt. Ook dragen jullie relevante desk research aan ons over en presenteren jullie aan ons welke zaken hierin jullie zelf interessant vinden.
Nieuwe rapporten en presentaties die we van jullie krijgen nemen wij grondig door. We verdiepen ons zelfstandig verder in de markt. We gaan op zoek naar klantinzichten en proberen ons beeld van de doelgroep zo rijk mogelijk te maken. We verdiepen ons ook in de concurrentie. Welke ontwikkelingen, trends en inspirerende cases uit binnen- en buitenland creëren een vruchtbare bodem voor ons creatieve proces?
We houden 1-op-1 interviews met stakeholders binnen en buiten jouw bedrijf of organisatie. We bespreken interessante inzichten uit deskresearch en geven hen de ruimte om vanuit hun expertise de kansen en bedreigingen te schetsen van de markt. Dit levert waardevolle inzichten op en we creëren direct draagvlak.
Tijdens kwalitatief onderzoek brengen we de context en de belevingswereld van de doelgroep in kaart. We verkennen hun jobs-to-be- done. Wat zijn de pains en gains? Wat zijn hun behoeften? Op welk vlak kan je merk het verschil maken? Met behulp van een doordachte gespreksrichtlijn en het gebruik van stimulus materiaal brengen we dieper liggende motieven in kaart. en het gebruik van stimulus materiaal brengen we dieper liggende motieven in kaart.
Krachtiger gemaakt door
Stap 2
Discover
In onze creatieve workshop duikt het kernteam diep in de inzichten verkregen uit de Explore-fase, om deze om te zetten in potentiële domeinen voor innovatie. We benaderen deze domeinen met een creatieve blik. Welke beginnende ideeën kunnen in elk domein dienen als oplossingen voor klantbehoeften? Een inmiddels legendarisch onderdeel van onze workshop is de ‘BrainHurricane’.
Met alle kennis uit de voorgaande stappen gaan onze business creatieven autonoom aan de slag. Ideation is de USP van The USP Company, hier ontstaat de magie. We zetten een dikke plus op de ideeën uit de workshop en werken deze uit in een IBB-tekst (inzicht, belofte en bewijs) en een ruwe schets van elke nieuwe propositie.
Krachtiger gemaakt door
Stap 3
Design
We zetten abstracte ideeën uit de Discover fase om in concrete krachtige visuals, wat het makkelijker maakt voor stakeholders om de kernaspecten van de drie proposities te begrijpen en te beoordelen. Dit is cruciaal in de vroege fase van productontwikkeling, waar miscommunicatie over concepten vaak voorkomt. In te zetten voor verdere validatie of implementatie.
En dan is het tijd voor de presentatie. Alle learnings uit de voorgaande stappen delen we met jullie. En natuurlijk presenteren we het resultaat van aanpak D2: drie aansprekende proposities (producten of diensten) door onze business creatieven omgezet in drie krachtige visuals om door te presenteren aan alle stakeholders.
Krachtiger gemaakt door
Het enthousiasme en de energie van The USP Company heeft ons geholpen om met hernieuwde energie en een duidelijke focus de toekomst tegemoet te treden.
Tijntje Louwers, CCO Squla
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt.
En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company
Interesse?
Wij nemen contact met je op
We nemen binnen één werkdag contact met je op.