Product Discovery overstijgt Design Thinking en richt zich specifiek op productontwikkeling.
Op zoek naar commercieel succes vertrekken we vanuit de kracht van jouw merk. We graven samen naar relevante inzichten van vandaag, maar vooral naar die van morgen. We maximaliseren creativiteit en inspireren jouw team tijdens het hele Product Discovery-proces. Onze Business Creatieven werken ruwe ideeën uit tot testbare prototypes, die na succesvolle validatie de basis vormen voor de implementatie van nieuwe producten of diensten. Vastgelegd in designprincipes of online requirements.
Ons unieke proces zorgt dat je nieuwe product of dienst je merk sterker maakt. Waardecreatie, noemen we dat.
Waardecreatie
Topcreatieven in je team
Relevante klantinzichten
Trendverkenning
Stakeholder management
Prototyping en validatie
Merkpositioneringscheck
Business Model
Succesvol innoveren
Product Discovery
Kies de aanpak die past
Aanpak
D1
Ons snelste proces naar drie nieuwe product ideeën. Ontdek met ons de kracht van creativiteit.
We helpen je graag vooruit met onze extra expertises.
X1. Scenario planning
Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar je kunt je er wel op voorbereiden. We brengen plausible futures tot leven. Gedaan voor oa: PON, Nestlé Purina, Zilveren Kruis, Wildlands, Aegon, ViaBovag.nl
X2. Merkstrategie
Vanuit een heldere visie op de markt ontwikkelen we een onderscheidende positionering. Gedaan voor oa: KNLTB Padel, Hauster, Stimulansz, FNV, Squla, viaBovag.nl
X3. Portfolio Strategie
Met de workshop Merkstratego creëren we helderheid over de rol van proposities in je portfolio. Gedaan met oa: KPN, Europcar, Obvion, SNS, Zilveren Kruisen NS
X4. Customer Journey
We maken klantreizen memorabel door klantervaringen te creëren die passen bij het je merk. Gedaan voor oa: Scildon, Bovemij, Eneco
X5. Naamgeving
We ontwikkelen namen die betekenisvol, onderscheidend, toekomstgericht, te beschermen en visueel aantrekkelijk zijn. Gedaan voor oa: Leaseplan, Eneco, Zilveren Kruis, KPN, NS, Bol
X6. Visual Identity
We geven je merk een gezicht. Herkenbaar en onderscheidend. Passend bij de merkwaarden. Gedaan voor oa: Hauster, KNLTB & Padel, Toekomstklaarwonen
X7. Data Discovery
We ontdekken patronen, trends en kansen in data die anders onopgemerkt zouden blijven. Gedaan voor oa: FNV, PON, Nestlé Purina
X8. UX, UI Design
Effectief UI/UX-design verbetert de gebruiksvriendelijkheid, maar ook de merkloyaliteit en -herkenning. Gedaan voor oa: KNMI, viaBovag.nl, Volksbank, Zilveren Kruis, Woningverbeteraars
The USP Company is voor mij een vaste waarde bij het ontwikkelen van nieuwe proposities. Ze zoeken relevante insights, kijken naar trends en maatschappelijke ontwikkelingen. Ze begrijpen de business en brengen ‘outside the box’ creativiteit.
Patrick Kuijsters – Director Marketing & Online SNS Bank
Product Discovery brengt je naar plekken waar je anders nooit was geweest
We vertrekken vanuit jouw merk
Door samen producten te ontwikkelen die jouw merkbelofte waarmaken, boosten we de geloofwaardigheid en de waarde van je merk. Dit leidt tot groter commercieel succes en versterkt de positionering van je merk. Het is onze USP.
We werken aan de klantbehoefte van morgen.
We richten ons op jouw ‘future client’ en keren dan terug naar je daily business.
Op deze manier innoveren we met een bredere blik en ontstaat een solide innovatiestrategie en –roadmap voor jaren.
We maximaliseren creativiteit
Een proces alleen genereert geen business ideeën. De mensen die erin zitten doen dat wel. Bouw samen met onze business creatieven aan proposities die onderscheidend, relevant, geloofwaardig en aanstekelijk zijn. Maximaliseer creativiteit.
Onze ervaren business creatieven zijn experts in Product Discovery. Wij zorgen voor groei, versterken je merk en maken de wereld een beetje beter. Met ervaring van hier tot Kenia, hebben we al talloze successen geboekt in zowel de B2C- als B2B-markt. En dat doen we al 15 jaar!
Willem van Harrewijen & Hans Middelhoek, founders The USP Company